- A keresőoptimalizálás lényege
A google számítógépei, illetve az azokon működő programok (valójában a programokat megtervező, elkészítő szakemberek) sok-sok tényező alapján döntik el, hogy egy keresett kifejezésre, mely oldalak fontosabbak, mint más lapok, illetve más sok ezer weblap.
De a lényeg az, hogy ezek a programokat úgy készítettek el, hogy nagymértékben hasonlóan "gondolkodjanak", mint egy személy, aki eldönteni, hogy egy óriási könyvtár mely könyvének mely lapja tartalmazza a személyt leginkább érdeklő adatokat.
Leegyszerűsítve megfogalmazva, a keresés így működik az életben:
1. Mit ajánlanak ismert és elismert szakkönyvek.
(Ismertebb, elismertebb szakmai kiadvány (vagy szerző, vagy egy a ismert szakember) által ajánlott szakkönyv mindig fontosabbnak tűnik, mint egy ismeretlen, senki által nem ajánlott új írás.)
2. A könyv, illetve egy-egy oldala tartalmára utaló adatok (könyv cím, könyv alcím, fejezet címe, fejezet alcím, a fejezet bevezető (első 200 szava), kiemelt bekezdés cím, felsorolások, kiemelések (aláhúzás, dőltbetű, stb.), képcímek, képaláírások, lábjegyzetek, és persze a szöveg tartalmazza-e a keresett szavakat, kifejezéseket, amivel kapcsolatban információt szeretnék találni.
(Azok a kiadványok, amik több kiemelt helyen (például alcím, fejezetcím, bekezdéscím) tartalmazzák a keresett témát (a témát leíró szavakat, kifejezéseket) általában a keresett témáról szólnak, mint azok, amelyeknek csak a szövegében szerepelnek a keresett szavak.)
Az internetes keresést végrehajtó programok is nagyon hasonlóan mérlegelnek, mint az könyvtárban keresgélő érdeklődők.
A lényeg az, hogy akkor keresőoptimalizált egy webhely (egy-egy weblapja), ha az megfelelő helyen és megfelelő (optimális) módon kiemelve láttatja, hogy az miről is szól, illetve az, hogy a weboldalt mely webhelyek (ismeretek és megbecsültek) ajánlják-e vagy sem.
Amikor webhelyet számos fontos webhely ajánlja oda mutató hivatkozással (linkkel), amelyek megfelelő a kifejezést tartalmazzák (például, "árvíztűrő tükörfúrógép szerelés"), tehát ami a weblap hangsúlyozott témája is (például: "A Modern Árvíztűrő Tükörfúrógép Karbantartás Kézikönyve, 3. fejezet Az Árvíztűrő Tükörfúrógép Alkatrészei", stb.), akkor az maga is fontossá válik a "árvíztűrő tükörfúrógép" témában.
- Az a weblap, amely egy-egy szóra, kifejezésre vonatkozóan fontosabbnak (az olvasó számára hasznosabbnak) tűnik, az más weblapokhoz képest előrébb kerül internet kereső (yahoo.com, ok.hu, google.com) találati listáján.
A cél, a keresőoptimalizálás célja az, hogy az érdeklődők által fontosnak tartott kifejezésekre a lehető legjobb pozícióba kerüljön egy-egy weblapunk, hogy azt sokan látogassák, hogy az eredményeket (például, bevételt) hozhasson számunkra.
Érted a keresőoptimalizálás lényegét?
Mr. SeoKos
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése