ÉRDEKES: A seonyár2008 kulcsszóra kiírt SEO verseny egyik indulója

2008. január 5., szombat

Keresőoptimalizálás Alapjai (3) - Kulcsszó Kiválasztása

A tegnapi bejegyzésből megtudhatta(d), hogy nem az a keresőoptimalizálás során kiválasztandó kulcsszó, amire optimalizálni érdemes, ami a szakterület szakszavai, hanem az, ahogy egy-egy témával kapcsolatban keresnek a keresőkkel!

  • De hogyan találjuk ki a keresőoptimalizálás elkezdéséhez, hogy mit keresnek az emberek!
Egyszerű!

Írjuk le az összes lehetséges szakszót és szakkifejezést, ami egy szakterülethez tartozik.

Írjuk, le, hogy miként keresnék az emberek egy-egy szakterületről szóló weboldalt, minden írjunk le, ami csak eszünkbe juthat.

Nézzük meg, hogy mely szó, és kifejezés szerepel a leggyakrabban a két listán. Ez lesz a "legfőbb kulcsszó"!

Írjuk be a ide: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal a legfőbb kulcsszót, és nézzük meg, hogy mik a szinonimák, és hogy mire keresnek a legtöbbet. (Ügyeljünk a nyelv és terület beállításra!)

Idézőjelbe írva ("kulcs kifejezés") keressünk rá a leggyakrabban keresett kifejezésekre, és figyeljük meg, hogy hány weboldalon szerepel a google-ban egy-egy kifejezés! Azokra a kifejezésekre érdemes elsősorban optimalizálni egy-egy lapot, ami gyakran keresnek, de viszonylag kevés a konkurens weblap.
Például arra, hogy keresőoptimalizálás és arra, hogy "kereső optimalizálás" sokan keresnek, és sok is a konkurencia! (Bár én mégis ezekre optimalizálom ezt a blogot!) De arra, hogy keresőmarketing kevesebb, sőt arra, hogy "kereső marketing" sokkal kisebb a konkurencia száma, bár kevesebben is keresik ezeket a kifejezéseket!

A lényeg, hogy úgy kell a legfőbb kulcsszót megválasztani, hogy több és persze a megfelelő látogató érkezzen a weblapra!
Mára ennyi! Holnap ezt a témát még folytatom...

.

4 megjegyzés:

Rife írta...

Helló.
Nagyon érdekesnek tartom a blogját (blogodat), sok hasznos infót nyújt. Nagyon kezdő vagyok e téren. Az lenne a kéedésem hogy hány darab kúlcsszót ajánlatos elhelyezni a meta adatokba. És ezeket szóközzel, vesszővel vagy mivel ajánlatos elválasztani. Ennek a válaszára valahogy nem sikerül ráakadnom.
Köszönöm.
Üdv: Farkas Ferenc.

laszloberndt írta...

Szia! :-)

Köszi a méltató szavakat! :-)

A válasz a kérdésedre:
A meta tagokkal kulcsszóoptimalizálás szempontjából nem érdemes foglalkozni, mert a nagyobb keresők (google, yahoo, msn-live) már jó ideje nem veszik figyelembe a keresőoptimalizálás szempontjából a meták adatait.

A keywords metatagba azért érdemes betenni a legfontosabb kulcsszavakat, mert egyes hirdetés megjelenítő rendszerek ezt használhatják a megjelenítendő hirdetések kiválasztásához, de a komlyabbak már nem így működnek.

A leírás "description", azaz „oldal leírás” metába egy néhány mondatos értelmes leírást érdemes tenni, amiben mondatonként szerepel 1-2 nagyon fontos kulcsszó is. Ez a google, stb. felhasználhatja a találati listája megjelenítéskor, azaz lehet, hogy ezt írja majd ki a találati listában.
Ha jó ez a leírás, és ha ez jelenik meg a találati listában, és nem az oldal szövegének más része, akkor az ösztönözheti a google találati listájának olvasóját, hogy a listából kiválasztva megnyissa az oldalad.

A keywords metatagba ésszerűen 5, 10, 15 kulcsszót érdemes tenni. Vesszővel elválasztva. Egyesek tesznek szóközt a vessző és a következő szó közé, mások nem. Én teszek szóközt. Szerintem a szóköznek nincs jelentősége, de így jobban olvasható, ha valaki azt olvasgatná a kódban. :-)

Megnéztem a weboldalaidat. Kiváncsi lennék, hogy ezekkel a kattintos dolgokkal tényleg keresel-e vagy csak most probálkozol ezekkel, de még nem tudod, hogy mennyit is fogsz ketesni. Én még soha senkiről nem halottam, aki figyelemreméltó összeget, vagy akár napi pár ezer forintot is kézhezkapott volna.

Rife írta...

Helló.
Köszi a gyors és kimerítő választ. Megértettem, sokat segített.
Ahogy bizonyára tudod, feliratkoztam az ingyenes tanfolyamodra. Nagyon örültem, mikor láttam hogy milyen jó, könnyen kezelhető eszközöket kínálsz a seotools.hu oldalon. Rögtön neki is láttam, beillesztettem az oldalamba a generált meta tagokat, de mikor az ellenörzővel lekérdezem, 0 karakter, 0 szó a keywords és a description is. Ez miért van? Annyira szertném jól megcsinálni, de folyton ilyen számomra nem érthető dolgokba ütközök.

A PTC oldalakkal kapcsolatban, én is elég új vagyok e téren. Eléggé beleástam magam, próbáltam kiválasztani néhányat a megbízhatóbbak közül. Keresni valóban lehet velük, van aki egész sokat összehoz belőle. Pár hét múlva többet tudok mondani. Van cég amelyiknél már elértem a fizetési küszöböt, de még nem kértem ki egyet sem.
A helyzet az, hogy most a két dolgot összefogva csinálom. Régóta akartam már weboldalt készíteni, mindig is érdekelt ez a dolog. Nem volt ötletem, miről is szóljon az oldal. Ekkor botlottam ezekbe a kattintós oldalakba. Befizetni nem kell semmit, ilyen értelemben nincs bennük kockázat, hát belefogtam és megvolt az ötlet az oldalhoz. Az oldal elég puritán, sőt szegényesnek mondható, de ezt szándékosan is akartam ilyenre. A számtalan csillogó-villogó oldal után ami itt a PTC-k világába jellemző, nekem felüdülés ha találok egy ilyen 'nyugisabb' oldalt, és valóban lehet informálődni róla. Gondoltam, hátha van ezzel így más is. De szívesen várok bármi tanácsot, ötletet, véleményt. Nyugodtan lehet kritizálni, nagyon örülnék neki, tanulni akarok.

Köszönöm.
Üdv: Feri.

Névtelen írta...

Nagyon szívesen! :-)

Örülök, hogy feliratkoztál az ingyenes tanfolyamra. Az ingyenes tanfolyam és seo eszközök, viszont nem az enyémek. Ezek, egy kedves barátomé, együttműködő partneremé, illetve én vagyok az ő kiemelt partnere a tanfolyama és eszközei népszerűsítésében.

„A 0 karakter, 0 szó a keywords és a description is 0” dologra így a távolból nem tudok tanácsot adni, de a legtöbbször bármiféle hiba valami apró elírásból ered. Nézd meg alaposan, hogy minden helyes-e, de bármikor írhatsz a seotools.hu tulajdonosának. Az elérhetőségét megtalálod a webhelyén.

Értem, hogy miért kezdted el PTC dolgokat, és hogy el akartál kezdeni weboldalakat készíteni. Akkor, pár hét múlva majd írd meg a PTC-s tapasztalataidat, ide. Okés?

Én is jobban kedvelem az nem-csili-vili, de információ gazdag oldalakat, amik áttekinthetőek, ahogy Te.

Szívesen adok tanácsot, de sok oldalaidat véleményezésére azért nincs. A kérdéseidre szívesen válaszolok.

Annyit mondhatok, hogy az egyes saját oldalaid feed-jét elhelyezhetnéd más kapcsolódó témájú oldalaidon, blogjaidon. És esetleg az én blogjaim feed-jét is, ha kapcsolódnak. :-)

http://seoke.blogspot.com, http://seokos.blogspot.com

.

***** LINKCSERE - Hasznos Linkcsere Információk